Лист МОН України від 24.03.2014 року № 1/9-170 "Щодо зменшення кількості перевірок навчальних закладів"
До Міністерства звертаються освітянські громадські організації з приводу численних перевірок навчальних закладів, які здійснюються місцевими органами управління освітою, особливо під час завершення та на початку навчального року. Керівники навчальних закладів значну кількість перевірок вважають однією з найбільших проблем сучасної школи.
Численні комісії та зростання кількості звітних матеріалів відволікають працівників від виконання основних обов’язків, що негативно впливає на роботу педагогічних колективів.
У зв’язку з цим просимо накласти мораторій на здійснення перевірок навчальних закладів до кінця навчального року, окрім випадків, пов’язаних із загрозою життю та здоров’ю дітей.
Кабінет міністрів України затвердив постанову«Деякі питання оптимізації державних цільових програм і національних проектів, економії бюджетних коштів та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України"від 05.03.2014 № 71.
Згідно з документом достроково припиняється виконання низки державних програм. Серед них, зокрема, такі:
Державна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року;
Державна цільова програма розвитку професійно-технічної освіти на 2011–2015 роки;
Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року;
Державна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року.
заступника директора з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи № 3, з Днем народження!
Шановна імениннице.
До всіх вітань, які надійшли на вашу адресу цими днями, прийміть і наші щирі слова поздоровлення!
Від усієї душі бажаємо вам міцного здоров’я, удачі, справжнього людського щастя. Нехай здійсняться всі ваші творчі задуми, а гарний настрій додає наснаги на професійній ниві.
Лист МОН України від 19.03.2014 року "Про збереження системи позашкільної освіти в умовах обмеженого фінансування"
Міністерство освіти і науки України стурбоване рішеннями окремих органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади щодо закриття позашкільних навчальних закладів, зменшення годин на гурткову роботу в зв’язку із скороченням видатків місцевих бюджетів.
Така ситуація неприпустима з огляду на чинне законодавство України (Закон України "Про позашкільну освіту") і загрожує руйнуванням сформованої системи державної підтримки творчого, інтелектуального та наукового потенціалу України. Поспішність і необґрунтованість рішень щодо скорочення мережі позашкільних закладів може призвести до виникнення негативних соціально-економічних наслідків в регіонах: підвищення рівня дитячої злочинності та правопорушень; розповсюдження явища бездоглядності дітей та підлітків; збільшення проявів асоціальної поведінки дітей в наслідок незайнятості у позанавчальний час; збільшення безробіття серед молодих педагогів.
Крім освітньої, виховної функції, позашкільні заклади виконують важливу соціальну функцію, забезпечуючи проведення змістовного дозвілля дітей у вільний від навчання час.
Враховуючи зазначене, в умовах обмеженого фінансування галузі освіти просимо забезпечити збереження в регіонах діючої мережі позашкільних закладів та годин гурткової роботи.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.03.2014 № 216 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.11.2013 № 1658 «Про строки, форми, зміст і підготовку державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2013/2014 навчальному році» розширено повноваження педагогічних колективів навчальних закладів, їх співпраця з Інститутами післядипломної педагогічної освіти в реалізації державної політики в галузі та враховано інтереси учнів і їх батьків.
Загальноосвітні навчальні заклади можуть обирати спосіб проведення державної підсумкової атестації: або за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України, або у вигляді письмових робіт за завданнями, розробленими Інститутами післядипломної педагогічної освіти, за погодженням із Міністерством. Виняток становлять державна підсумкова атестація з української мови у 9 класі (диктант) та державна підсумкова атестація з української мови в 11 класі (переказ), які проводяться за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України (див. наказ).
Всі рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації, викладені у листі Міністерства освіти і науки України від 14.02.2014 № 1/9-115, залишаються чинними.
Для проведення державної підсумкової атестації пропонуємо використовувати збірники завдань для державної підсумкової атестації, що видані у 2011-2013 роках.
Завдання для державної підсумкової атестації, які будуть підготовлені Інститутами післядипломної педагогічної освіти, мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, передбаченими навчальними програмами та Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. Загальна кількість варіантів та завдань у варіантах визначається Інститутом післядипломної педагогічної освіти, проте їх зміст та обсяг мають відповідати вимогам щодо оцінювання рівня знань учнів (наказ МОН Українивід 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).
Погодження завдань із Міністерством відбуватиметься за спрощеною процедурою:
- до 5 травня поточного року Інститути післядипломної педагогічної освіти направляють завдання в електронному вигляді електронною поштоюза адресою: so@iitzo.gov.ua;
- підтвердження погодження на використання завдань надсилатимуться після розгляду максимально оперативно також в електронному вигляді.
19 березня 2014 року в
приміщенні загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 3 відбувся постійнодіючий
семінар для вчителів початкових класів за темою "Формування мовленнєвої
компетентності учнів початквих класів".
В рамках семінару було
проведено урок в 2 класі за темою "В. Нестайко
"Руденький" (вчитель Сагайдак Т.М.)та виховний захід в 4 класі "Родинне
свято" (класовод Мельник Л.М.).
Учасники семінару мали
можливість ознайомитись і проаналізувати систему роботи вчителів початкових
класів ЗОШ № 3 щодо формування мовленнєвої компетентності учнів згідно вимог нового Державного стандарту.
Підсумки семінару було підведено у формі
"круглого столу". Перед учасниками семінару виступили методист ММК
Михайлик С.О., заступник директора з НВР школи Нестеренко М.І..
Фото з семінару у фотоальбомі: http://metod-net.at.ua/photo/1
18 березня
2014 року в ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 міста
Котовська відбувся семінар-практикум для молодих і малодосвідчених учителів
за темою«Залежність успішності учнів від вибору моделей,
методів і технологій навчання».
Малодосвідчені педагоги спочатку відвідали урок за темою «Правила
вживання апострофа, м’якого знака. Урок
– екскурсія Шевченковою Україною», який проводили вчителі української мови та
літератури Книжник О.В. та Тимчик О.П. Метою відвідання уроку малодосвідчених вчителів було визначити, які
інноваційні методи та прийоми використовувалися на кожному з етапів уроку.
Практичну частину семінару відкрила методист методичного кабінету
Слободянюк О.Г,учитель ЗОШ №6 Тимчик
О.П. та провели тренінгові заняття для
визначення, яким має бути сучасний учитель і учень. Спочатку за допомогою притчі
« Про мудрого вчителя» В. Сухомлинського і прийому
«незакінчене речення» визначили,
хто такий учитель. За допомогою «Мозкового штурму» з’ясували від чого залежить успішність учнів, а за
допомогою «імітаційної гри» - в чому відмінність технологій та методів навчання. Олена Володимирівна Книжник, учитель ЗОШ №6 надала
корисні поради « Як зробити урок цікавим».
Методистом ММК Слободянюк О.Г. разом з малодосвідченими вчителями
зроблено аналіз відвіданого уроку.
Молоді педагоги поповнили свій багаж знань щодо використання інноваційних
технологій на уроках, отримали методичні рекомендації на тему «Його величність
– Урок», «Консультації та поради вчителів-наставників».
17
березня на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №
2 проведено міський семінар- практикум учителів іноземних мов «Формування
комунікативних компетентностей учнів на уроках англійської мови шляхом
впровадження інноваційних технологій».У ході теоретичної частини
семінару обговорювалися питання формування в учнів мотивації до
навчання, нової інформаційної та комунікативної компетентностейшколярів. розглядалися сучасні підходи до
забезпечення пізнавальних інтересів школярів, вимоги до сучасного уроку
іноземної мови. Досвідом своєї роботи з даного питання поділилась Коломечук І.М.,а Слободянюк О.Г.,методист ММК,
провела тренінг на тему семінару.
У практичній частині учасники семінару відвідали
відкритий урок англійської мови у 7 вчителя Коломійчук
І.М. З метою розвитку творчих особистостей на уроці було використано
інтерактивні форми роботи. Емоційний початок уроку мобілізував учнів до
активної роботи. Шляхом захисту міні-проектів розвивалися потенційні можливості
учнів та їх навички самостійно працювати з додатковою літературою,
співпрацювати між собою,спілкуватися. З метою розвитку соціокультурної та комунікативної
компетенції було використане «Довідкове
бюро». Для створення атмосфери співтворчості були застосовані групові та парні
форми роботи, складалися міні-діалоги.
Після завершення
уроку за « круглим столом» було проведено детальне обговорення, під час якого
кожен з учителів висловив свою думку.
Концепція профільного навчання у старшій школі знову виноситься на громадську експертизу, що триватиме до червня 2014 року. Після громадського обговорення нова редакція буде оприлюднена і лише після цього, за умови переважного схвалення педагогічною громадськістю й експертним середовищем, буде затверджена. Також у Центрі освітнього моніторингу повідомили, про внесення змін до наказу про проведення ДПА у 2014 році. Зокрема скасовано правило, за яким всі учні 4-9, 11 класів повинні були для проходження державної підсумкової атестації купити збірники завдань. "На практиці це означало, що треба було купувати не лише збірники завдань, а й збірники відповідей. Монопольне право на видрук тих та інших збірників мало лише обмежене коло видавництв. На момент призначення нового керівництва МОН тисячам батьків вже встигли нав’язати придбання цих книжок. Для того, щоб не постраждали ті діти, яким батьки вже купили ці збірники, Міносвіти надало право самим школам вирішувати як складати ДПА: або за збірниками (для тих, хто їх купив), або за завданнями, які розроблятимуть в областях і передадуть в школи", - зазначили у ЦОМ. Також у Центрі освітнього моніторингу наголосили, що незважаючи на економічні та соціальні труднощі у країні, цьогоріч Всеукраїнські олімпіади учнів, конкурси МАН і Всеукраїнський конкурс "Вчитель року" будуть проведені у повному обсязі. Джерело: http://osvita.ua
гарну, милу, щиру жінку Кашульську Ларису Вікторівну , методиста міського методичного кабінету з Днем народження!
Вас поважають як людину, цінують як професіонала. Ви володієте великою підтримкою, рідкісним даром спілкування з людьми, умінням іти до високих цілей. Нехай оптимізм, віра, надія, допомагають Вам долати усі життєві труднощі, нехай удача стане Вашою супутницею на життєвій дорозі. Дай Вам Боже!